Žodžiai ir garsai, kuriuos tu girdi iš žmonių aplink tave, veikia tavo proto būseną. Jie arba suteikia ramybę ir džiaugsmą, arba trikdo (tokie, kaip pavydas, pyktis, nusivylimas arba liūdesys). Tu esi veikiamas, nes protas nėra savyje, jis nėra centruotas.
Meditacija yra raktas emocinės taršos šalinimui.

Kai žmogus gimsta, jis yra tobulas, tačiau po truputį jis tampa kategoriškas, formuojasi jo asmenybė, galiausiai augančios emocijos ir ambicijos apsunkina kūną ir širdį. Kvėpavimas taip pat po truputį kyla aukštyn. Kvėpavimas sunkėja, žmogus ima kvėpuoti krūtine, o kai kvėpavimas užkyla iki kaklo ir sutampa su širdies ritmu, žmogus miršta per tris dienas. Tad žmogus suserga įvairiomis ligomis dėl to, kad nebelieka kvėpavimo harmonijos tarp kūno ir širdies. Kad atstatytume sugriautą harmoniją, mes užsiimame kuksando praktika. Vienas pirmųjų mūsų uždavinių yra atrasti pusiausvyrą tarp kūno, širdies ir kvėpavimo. Kai mes suderiname šiuos tris aspektus, mes žengiame į teisingą lygmenį. Terminas „teisingas“ nurodo, kad mes pasiekiame tikslą savo pastangomis, dirbtinai, tačiau teisingai. Kitaip tariant, mes koreguojame kūną, kvėpavimą ir širdį. /Ištrauka iš meistro Jin Mok knygos/

Kvėpavimas specialiose pozose arba kvėpavimo meditacija yra svarbiausia kuksando mokymo dalis. Meditacijos metu giliai kvėpuojama apatine pilvo dalimi (korėjietiškai vadinama dandžion) tam tikrose kūno pozose. Toks kvėpavimas pripildo kūną energija, o specialių kūno pozų dėka harmoningai ją nukreipia į reikiamus taškus. Medituojant skamba mantra, kuri padeda išlaikyti tikslų kvėpavimo ritmą. Iš viso yra 433 kvėpavimo pozos, kurias moka aukščiausiojo lygio meistrai. Pradedantiesiems užtenka 25 pozų.

Daugiau apie Kuksando kvėpavimo meditaciją rasite Kuksando Nacionalino Centro puslapyje.

Sužydėk medituodamas……..